Zamieszczone przez fan
Problem z rozrządem 1.4 tsi
Zwiń
X
-
Marcinooo, auto na gwarancji ??
Tak sobie czytam ten wątek o tym problemie i tu jest chyba troszke mniejsza skala niż np: nieszczęsny terkotający filterek czy pompka paliwa.
Tam było chyba ze 40 stron o tym i znacznie więcej ludzi miało ten problem.
Pisze tak gdyż zastanawiam się czy nie mam ferelnego samochodu: 8) 8)
podłoga sucha
terkotania z prawego nadkola brak
tego nastawnika rozrządu też nie słyszę ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MarcinoooNo i u mnie wymieniono nastawnik.
Jak już bło wspomniane wcześniej, usłysząłem w serwisie, że VW nie ogłosił oficjalnej akcji serwisowej, ale ASO ma zalecenie jego wymiany jak klient zgłosi objawy związane z nieprawidłową pracą silnika wskazujące na problemy z tą częścią
Kolego, mam do Ciebie kilka pytań, a mianowicie:
1. Czy jesteś zadowolony z tej usługi tj. czy ASO nic nie spieprzyło przy okazji wymiany przedmiotowego nastawnika?
2. Czy oprócz nastawnika wymieniono Ci jakieś inne części (np. napinacz łańcucha)?
3. Opisz proszę uruchomienie silnika przed wymianą i po wymianie nastawnika. Czy występowało u Ciebie to słynne 2-3 sekundowe terkotanie?
4. Czy mógbyś polecić to ASO w którym wymieniono Ci nastawnik?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sezamek1Zamieszczone przez MarcinoooNo i u mnie wymieniono nastawnik.
Jak już bło wspomniane wcześniej, usłysząłem w serwisie, że VW nie ogłosił oficjalnej akcji serwisowej, ale ASO ma zalecenie jego wymiany jak klient zgłosi objawy związane z nieprawidłową pracą silnika wskazujące na problemy z tą częścią
Kolego, mam do Ciebie kilka pytań, a mianowicie:
1. Czy jesteś zadowolony z tej usługi tj. czy ASO nic nie spieprzyło przy okazji wymiany przedmiotowego nastawnika?
2. Czy oprócz nastawnika wymieniono Ci jakieś inne części (np. napinacz łańcucha)?
3. Opisz proszę uruchomienie silnika przed wymianą i po wymianie nastawnika. Czy występowało u Ciebie to słynne 2-3 sekundowe terkotanie?
4. Czy mógbyś polecić to ASO w którym wymieniono Ci nastawnik?
2. Wymieniono nastawnik i jakieś uszczelki.
3. Nie miałem tak głośnego terkotania - było zdecydowanie ciszej - żeby nie forum to nie zauważyłbym tego.
4. Nie mam zastrzeżeń do pracy ASO.
PS. Zauważyłem dzisiaj jedną rzecz. Auto po uruchomieniu w temperaturze -3 pracowało zdecydowanie ciszej - nie chodzi o pierwsze sekundy pracy, ale o jego dalsze pracowanie. Nie wiem, czy to zasługa nastawnika, czy też wymiany oleju.
lend, auto mam na gwarancji. A co Twoich uwag to wiesz, jeden to usłyszy a drugi nie. Ja tak samo nie słyszałem filtru do momentu jak mi znajomy nie powiedział, że coś terkocze i od tamtej pory zacząłem zwracać na to uwagę...
Uważam tak, skoro VW zaleca wymianę nastawnika to coś jest na rzeczy, że należy to wymienić...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marcinooo
Uważam tak, skoro VW zaleca wymianę nastawnika to coś jest na rzeczy, że należy to wymienić...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bohenTa część w ETCE nazywa się nastawnik wałka rozrządu, ale niektórzy w ASO nazywają go wariatorem. Stary ma numer 03C 109 088 F - wycofany w maju 2010 r. Natomiast nowy najprawdopodobniej ma numer 03C 109 088 E.
Czy jeszcze zostały jakieś problemy - niedociągnięcia ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jaskolZamieszczone przez bohenTa część w ETCE nazywa się nastawnik wałka rozrządu, ale niektórzy w ASO nazywają go wariatorem. Stary ma numer 03C 109 088 F - wycofany w maju 2010 r. Natomiast nowy najprawdopodobniej ma numer 03C 109 088 E.
Czy jeszcze zostały jakieś problemy - niedociągnięcia ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zbigniew147Zamieszczone przez jaskolZamieszczone przez bohenTa część w ETCE nazywa się nastawnik wałka rozrządu, ale niektórzy w ASO nazywają go wariatorem. Stary ma numer 03C 109 088 F - wycofany w maju 2010 r. Natomiast nowy najprawdopodobniej ma numer 03C 109 088 E.
Czy jeszcze zostały jakieś problemy - niedociągnięcia ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marcinooo1. Jestem zadwolony z wymiany, narazie, ODPUKAĆ, wszystko jest OK.
2. Wymieniono nastawnik i jakieś uszczelki.
3. Nie miałem tak głośnego terkotania - było zdecydowanie ciszej - żeby nie forum to nie zauważyłbym tego.
4. Nie mam zastrzeżeń do pracy ASO.
Z pełnym przekonaniem podpisuję się pod wszystkimi punktami wypisanymi przez Marcinooo, a szczególnie pod tym:
3. Nie miałem tak głośnego terkotania - było zdecydowanie ciszej - żeby nie forum to nie zauważyłbym tego.
Ale się przysłuchałem, nagrałem na CD kilka odpaleń w róźnych warunkach, przekazałem serwisowi i na drugi dzień miałem auto z naprawionymi fotelami i wymienionym nastawnikiem wałka ... :-)
Robiłem to w Wimarze na Modlińskiej (Wwa).
Komentarz
-
-
cześć , długi temat , a ja mam tylko pytanie czy w tej chwili te nastawniki w nowych autach sa już dawne dobre czy w dalszymciągu trzeba się wsłuchiwać itd .
golf VI produkcja marzec tego roku.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AndysA wie ktoś ile kosztuje napinacz do 1.4 tsi ?
Kolego ta cena 455 zł za kompletny rozrząd (łańcuch, dwie płozy i napinacz) do 1,4 TSI to cena z ASO czy z jakiegoś innego miejsca?
Wcześniej wspomniałeś także o nastawniku z nowym numerem (z końcówką E) dostępnym na forum VW za 400 zł - czy wiesz może jakie jest pochodzenie tego nastawnika? Pytam się gdyż różnica z ceną nastawnika w ASO (1900 zł) jest olbrzymia.
I jeszcze jedno, czy jak zdecydujesz się wymienić nastawnik będziesz także wymieniał kompletny rozrząd?
Komentarz
-
-
sezamek1,
oczywiście, podane ceny nie były cenami z ASO :-). Co do nastawnika za 400zł, hmm ... ujmę to tak, jest to oryginał bez gwarancji (reszty domyśl się sam). Nie wiem kiedy kupię graty i zdecyduję się na wymianę, ale przy obecnym przebiegu 26,5 tys. mechanik stwierdził, że tylko napinacz i łańcuch byłby do wymiany.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Andyssezamek1,
... przy obecnym przebiegu 26,5 tys. mechanik stwierdził, że tylko napinacz i łańcuch byłby do wymiany.// Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
------------------------------------------------------
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez K_PopielZamieszczone przez Andyssezamek1,
... przy obecnym przebiegu 26,5 tys. mechanik stwierdził, że tylko napinacz i łańcuch byłby do wymiany.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmwcześć , długi temat , a ja mam tylko pytanie czy w tej chwili te nastawniki w nowych autach sa już dawne dobre czy w dalszymciągu trzeba się wsłuchiwać itd .
golf VI produkcja marzec tego roku.
Komentarz
-
-
Czy wymieniał ktoś ten nieszczęsny wariator na gwarancji, gdzieś w okolicach 3-miasta (Plichta etc...)? Mam niecałe 40kkm i coś zaczyna gruchotać przy porannym rozruchu. Zostało 3 miechy gwarancji więc po co wydatki sobie robić... Wystarczy że w drugim aucie (GOLF MK5) z CAXĄ mam ten cyrk i przedłużona gwarancja tego nie obejmuje :evil:
Komentarz
-
-
Oczywiście że mogę.
W kwietniu 2010, kupiłem OII FL z CAXĄ z salonu. Wszystko ślicznie, pięknie, silnik (jak na pojemność) rewelacja... Po ok 2-óch tygodniach, wspólnie z rodziną wzięliśmy z tego samego solonu Skody auto używane, 2-letniego Golfa 5 z takim samym jak w OIIFL silnikiem TSI. Przebieg niecałe 60kkm. Golfik był przed końcem gwarancji, więc dokupiliśmy dodatkowy rok, mając nadzieję, że w razie czego będzie można z niej skorzystać.
W trakcie użytkowania Octavii i Golfa porównywałem charakterystykę pracy obu z nich. Niby wszystko to samo tylko w innych "budach". W VW od kiedy pamiętam był warkot przy rozruchu zimnego silnika, czego nie było w Skodzie. Postanowiłem poszukać w necie "co boli" TSI. Im więcej czytałem, tym bardziej żałowałem wyboru tego motoru. Te tematy chyba większość z Was zna.
Przejdę do sedna bo zaraz jakiś esej tu wyjdzie...
W niedługim czasie przed końcem przedłużonej gwarancji tj. sierpień 2011, pojechałem do salonu z którego odkupiełem Golfa, celem naprawy na "przedłużonej gwarancji". Dowiedziałem się iż jest taka możliwość, lecz serwis potrzebuje jakiejś "autoryzacji" (czy czegoś w tym stylu) od ubezpieczyciela dającego tą przedłużoną gw. Była to firma Centrum Autoryzacji Szkód Wagas Sp. z o.o.. Owa ubezpieczalnia odmówiła jednak naprawy twierdząc że "wariator, lub inaczej nastawnik zmiennych faz rorządu, nie jest częścią rozrządu wchodzącą w zakres ubezpieczenia". W zakresie tym znajdowały się przeróżne rzeczy związane z rorządem: wałki, łańcuch, rolki, itp. ale wariatora nie było. Serwis zrobił wycenę naprawy z uwzględnieniem rabatu: 2800zł. Olałem temat do czasu kiedy zacznie mocniej gruchotać przy rozruchu.
Ten czas już nadszedł... Nie dość że gruchota, to jeszcze wyskoczył błąd i kontrolka silnika. Wariator do Golfa kupiony, przymierzam się do zakupu łańcucha z napinaczem i prowadnicami i będę szukać serwisu gdzie mi to zrobią.
Nie chcę mieć tych samych problemów ze Skodą po gwarancji, dlatego planuję jeszcze "na czasie" to zrobić.
Komentarz
-
Komentarz