Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marcinooo
    Rider
    • 2009
    • 332

    Zamieszczone przez fan
    Zamieszczone przez Marcinooo
    Zamieszczone przez pascal
    zażyczyłem sobie wymiany jeśli można to tak nazwac bo czasem faktycznie przy odpalaniu jakby trochę bardziej "klepał". ale teraz myśle, ze to była sugestia wywołana tym wątkiem
    No tak, ale mi w serwisie powiedziano, że z tym można jeździć, ale...lepiej to wymienić
    W serwisie powiedza wszystko co chcesz uslyszec.
    Niech robią i tak auto jest na gwarancji.

    Komentarz

    • Ths
      Rider
      • 2007
      • 317

      Może nie wszyscy widzieli.
      TVN Turbo - problem z 1.4 TSI

      Wejdź na stronę stacji TVN i dowiedz się więcej o naszych programach! Najnowsze aktualności, programy TVN, program TV, wideo, odcinki online!


      i jeszcze temat o 1.8 TSI

      Komentarz

      • Marcinooo
        Rider
        • 2009
        • 332

        No i u mnie wymieniono nastawnik.
        Jak już bło wspomniane wcześniej, usłysząłem w serwisie, że VW nie ogłosił oficjalnej akcji serwisowej, ale ASO ma zalecenie jego wymiany jak klient zgłosi objawy związane z nieprawidłową pracą silnika wskazujące na problemy z tą częścią

        Komentarz

        • lend
          Rider
          • 2007
          • 463

          Marcinooo, auto na gwarancji ??

          Tak sobie czytam ten wątek o tym problemie i tu jest chyba troszke mniejsza skala niż np: nieszczęsny terkotający filterek czy pompka paliwa.
          Tam było chyba ze 40 stron o tym i znacznie więcej ludzi miało ten problem.

          Pisze tak gdyż zastanawiam się czy nie mam ferelnego samochodu: 8) 8)
          podłoga sucha
          terkotania z prawego nadkola brak
          tego nastawnika rozrządu też nie słyszę ...
          MÓJ SZKODNIK

          Komentarz

          • sezamek1
            Drive
            • 2010
            • 70

            Zamieszczone przez Marcinooo
            No i u mnie wymieniono nastawnik.
            Jak już bło wspomniane wcześniej, usłysząłem w serwisie, że VW nie ogłosił oficjalnej akcji serwisowej, ale ASO ma zalecenie jego wymiany jak klient zgłosi objawy związane z nieprawidłową pracą silnika wskazujące na problemy z tą częścią
            Witam,

            Kolego, mam do Ciebie kilka pytań, a mianowicie:

            1. Czy jesteś zadowolony z tej usługi tj. czy ASO nic nie spieprzyło przy okazji wymiany przedmiotowego nastawnika?

            2. Czy oprócz nastawnika wymieniono Ci jakieś inne części (np. napinacz łańcucha)?

            3. Opisz proszę uruchomienie silnika przed wymianą i po wymianie nastawnika. Czy występowało u Ciebie to słynne 2-3 sekundowe terkotanie?

            4. Czy mógbyś polecić to ASO w którym wymieniono Ci nastawnik?

            Komentarz

            • Marcinooo
              Rider
              • 2009
              • 332

              Zamieszczone przez sezamek1
              Zamieszczone przez Marcinooo
              No i u mnie wymieniono nastawnik.
              Jak już bło wspomniane wcześniej, usłysząłem w serwisie, że VW nie ogłosił oficjalnej akcji serwisowej, ale ASO ma zalecenie jego wymiany jak klient zgłosi objawy związane z nieprawidłową pracą silnika wskazujące na problemy z tą częścią
              Witam,

              Kolego, mam do Ciebie kilka pytań, a mianowicie:

              1. Czy jesteś zadowolony z tej usługi tj. czy ASO nic nie spieprzyło przy okazji wymiany przedmiotowego nastawnika?

              2. Czy oprócz nastawnika wymieniono Ci jakieś inne części (np. napinacz łańcucha)?

              3. Opisz proszę uruchomienie silnika przed wymianą i po wymianie nastawnika. Czy występowało u Ciebie to słynne 2-3 sekundowe terkotanie?

              4. Czy mógbyś polecić to ASO w którym wymieniono Ci nastawnik?
              1. Jestem zadwolony z wymiany, narazie, ODPUKAĆ, wszystko jest OK.
              2. Wymieniono nastawnik i jakieś uszczelki.
              3. Nie miałem tak głośnego terkotania - było zdecydowanie ciszej - żeby nie forum to nie zauważyłbym tego.
              4. Nie mam zastrzeżeń do pracy ASO.

              PS. Zauważyłem dzisiaj jedną rzecz. Auto po uruchomieniu w temperaturze -3 pracowało zdecydowanie ciszej - nie chodzi o pierwsze sekundy pracy, ale o jego dalsze pracowanie. Nie wiem, czy to zasługa nastawnika, czy też wymiany oleju.

              lend, auto mam na gwarancji. A co Twoich uwag to wiesz, jeden to usłyszy a drugi nie. Ja tak samo nie słyszałem filtru do momentu jak mi znajomy nie powiedział, że coś terkocze i od tamtej pory zacząłem zwracać na to uwagę...

              Uważam tak, skoro VW zaleca wymianę nastawnika to coś jest na rzeczy, że należy to wymienić...

              Komentarz

              • lend
                Rider
                • 2007
                • 463

                Zamieszczone przez Marcinooo

                Uważam tak, skoro VW zaleca wymianę nastawnika to coś jest na rzeczy, że należy to wymienić...
                no tylko że jak auto było na gwarancji to nie było tematu ze strony ASO a teraz to doskonale wiesz że przyjmą mnie z otwartymi rękoma, z uśmiechem i bez łaski a nawet z koniecznością bo okaże się że auto stwarza śmiertelne zagrożenie dla całej UE :?
                MÓJ SZKODNIK

                Komentarz

                • Marcinooo
                  Rider
                  • 2009
                  • 332

                  Zamieszczone przez lend
                  a teraz to doskonale wiesz że przyjmą mnie z otwartymi rękoma, z uśmiechem i bez łaski a nawet z koniecznością bo okaże się że auto stwarza śmiertelne zagrożenie dla całej UE :?
                  Co prawda to prawda :krzywy

                  Komentarz

                  • jaskol
                    Classic
                    • 2011
                    • 2

                    Zamieszczone przez bohen
                    Ta część w ETCE nazywa się nastawnik wałka rozrządu, ale niektórzy w ASO nazywają go wariatorem. Stary ma numer 03C 109 088 F - wycofany w maju 2010 r. Natomiast nowy najprawdopodobniej ma numer 03C 109 088 E.
                    Czyli kupując nową Octavie w 2011, nie trzeba się przejmować silnikiem TSI.
                    Czy jeszcze zostały jakieś problemy - niedociągnięcia ?

                    Komentarz

                    • zbigniew147
                      Rider
                      • 2008
                      • 482

                      Zamieszczone przez jaskol
                      Zamieszczone przez bohen
                      Ta część w ETCE nazywa się nastawnik wałka rozrządu, ale niektórzy w ASO nazywają go wariatorem. Stary ma numer 03C 109 088 F - wycofany w maju 2010 r. Natomiast nowy najprawdopodobniej ma numer 03C 109 088 E.
                      Czyli kupując nową Octavie w 2011, nie trzeba się przejmować silnikiem TSI.
                      Czy jeszcze zostały jakieś problemy - niedociągnięcia ?
                      nie ma już seryjnych niedociągnięć,

                      Komentarz

                      • Tichy
                        Rider
                        • 2010
                        • 544

                        Zamieszczone przez zbigniew147
                        Zamieszczone przez jaskol
                        Zamieszczone przez bohen
                        Ta część w ETCE nazywa się nastawnik wałka rozrządu, ale niektórzy w ASO nazywają go wariatorem. Stary ma numer 03C 109 088 F - wycofany w maju 2010 r. Natomiast nowy najprawdopodobniej ma numer 03C 109 088 E.
                        Czyli kupując nową Octavie w 2011, nie trzeba się przejmować silnikiem TSI.
                        Czy jeszcze zostały jakieś problemy - niedociągnięcia ?
                        nie ma już seryjnych niedociągnięć,
                        Aczkolwiek poklekotać na zimnym też lubi

                        Komentarz

                        • gieu
                          Rider
                          • 2009
                          • 607
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          Zamieszczone przez Marcinooo
                          1. Jestem zadwolony z wymiany, narazie, ODPUKAĆ, wszystko jest OK.
                          2. Wymieniono nastawnik i jakieś uszczelki.
                          3. Nie miałem tak głośnego terkotania - było zdecydowanie ciszej - żeby nie forum to nie zauważyłbym tego.
                          4. Nie mam zastrzeżeń do pracy ASO.
                          No i ja dołączam do posiadaczy 1.4 TSI, którym wymieniono nastawnik wałka rozrządu (w ramach gwarancji). Zgłosiłem to przy okazji naprawy zapadniętych boczków foteli z pakietu dynamic.
                          Z pełnym przekonaniem podpisuję się pod wszystkimi punktami wypisanymi przez Marcinooo, a szczególnie pod tym:
                          3. Nie miałem tak głośnego terkotania - było zdecydowanie ciszej - żeby nie forum to nie zauważyłbym tego.
                          Ale się przysłuchałem, nagrałem na CD kilka odpaleń w róźnych warunkach, przekazałem serwisowi i na drugi dzień miałem auto z naprawionymi fotelami i wymienionym nastawnikiem wałka ... :-)
                          Robiłem to w Wimarze na Modlińskiej (Wwa).
                          Octavia II FL 1.4TSI Rosso Brunello

                          Komentarz

                          • leszekmw
                            RS
                            • 2005
                            • 5356

                            cześć , długi temat , a ja mam tylko pytanie czy w tej chwili te nastawniki w nowych autach sa już dawne dobre czy w dalszymciągu trzeba się wsłuchiwać itd .
                            golf VI produkcja marzec tego roku.
                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                            GVI 1.4TSI
                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                            Komentarz

                            • zbigniew147
                              Rider
                              • 2008
                              • 482

                              Zamieszczone przez leszekmw
                              cześć , długi temat , a ja mam tylko pytanie czy w tej chwili te nastawniki w nowych autach sa już dawne dobre czy w dalszymciągu trzeba się wsłuchiwać itd .
                              golf VI produkcja marzec tego roku.
                              BYŁY ZMIENIANE W MAJU 2010

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                Co nie oznacza ze w tych po V.2010 wyskoczy cos zupelnie innego
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • leszekmw
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 5356

                                  Maicroft, :diabelski_usmiech

                                  zbigniew147,
                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                  GVI 1.4TSI
                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                  Komentarz

                                  • sezamek1
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 70

                                    Zamieszczone przez Andys
                                    A wie ktoś ile kosztuje napinacz do 1.4 tsi ?
                                    Nie wiem ile kosztuje sam napinacz, ale kompletny rozrząd (łańcuch, dwie płozy i napinacz) kosztuje nowy 455zł.
                                    Witam,

                                    Kolego ta cena 455 zł za kompletny rozrząd (łańcuch, dwie płozy i napinacz) do 1,4 TSI to cena z ASO czy z jakiegoś innego miejsca?

                                    Wcześniej wspomniałeś także o nastawniku z nowym numerem (z końcówką E) dostępnym na forum VW za 400 zł - czy wiesz może jakie jest pochodzenie tego nastawnika? Pytam się gdyż różnica z ceną nastawnika w ASO (1900 zł) jest olbrzymia.

                                    I jeszcze jedno, czy jak zdecydujesz się wymienić nastawnik będziesz także wymieniał kompletny rozrząd?

                                    Komentarz

                                    • Andys
                                      Elegance
                                      • 2007
                                      • 762

                                      sezamek1,
                                      oczywiście, podane ceny nie były cenami z ASO :-). Co do nastawnika za 400zł, hmm ... ujmę to tak, jest to oryginał bez gwarancji (reszty domyśl się sam). Nie wiem kiedy kupię graty i zdecyduję się na wymianę, ale przy obecnym przebiegu 26,5 tys. mechanik stwierdził, że tylko napinacz i łańcuch byłby do wymiany.
                                      Pozdrawiam,
                                      Andys

                                      Komentarz

                                      • K_Popiel
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 608

                                        Zamieszczone przez Andys
                                        sezamek1,
                                        ... przy obecnym przebiegu 26,5 tys. mechanik stwierdził, że tylko napinacz i łańcuch byłby do wymiany.
                                        Cóż to za masakryczne silniki, po 26 tys wymiana łańcucha i napinacza, coraz to gorsze badziewie robią
                                        // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                        ------------------------------------------------------

                                        Komentarz

                                        • kris75
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 217

                                          Zamieszczone przez K_Popiel
                                          Zamieszczone przez Andys
                                          sezamek1,
                                          ... przy obecnym przebiegu 26,5 tys. mechanik stwierdził, że tylko napinacz i łańcuch byłby do wymiany.
                                          Cóż to za masakryczne silniki, po 26 tys wymiana łańcucha i napinacza, coraz to gorsze badziewie robią
                                          Nie silniki tylko ten akurat egzemplarz, inne osoby maja tez tsi i maja po 90 tys i wiecej i nic sie nie dzieje, a jak sie nic nie dzieje to tez malo kto w ogole zajrzy na forum do dzialu problemy i usterki.

                                          Komentarz

                                          • opsss
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 1

                                            Zamieszczone przez leszekmw
                                            cześć , długi temat , a ja mam tylko pytanie czy w tej chwili te nastawniki w nowych autach sa już dawne dobre czy w dalszymciągu trzeba się wsłuchiwać itd .
                                            golf VI produkcja marzec tego roku.
                                            Mi w ASO powiedzieli, że trzeba sprawdzić konkretny samochód po VIN i data produkcji nie do końca ma znaczenie.

                                            Komentarz

                                            • idas
                                              Elegance
                                              • 2006
                                              • 828

                                              Moze ktos zacznie chocby liczy powazne problemy, ktore wystapily w tym silniku?
                                              Poki co wiekszosc to jednostkowe rzeczy (z czego dla mnie najwieksza jest awaria turbo).
                                              VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                              VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                              Komentarz

                                              • marian_ag
                                                Classic
                                                • 2011
                                                • 26

                                                Czy wymieniał ktoś ten nieszczęsny wariator na gwarancji, gdzieś w okolicach 3-miasta (Plichta etc...)? Mam niecałe 40kkm i coś zaczyna gruchotać przy porannym rozruchu. Zostało 3 miechy gwarancji więc po co wydatki sobie robić... Wystarczy że w drugim aucie (GOLF MK5) z CAXĄ mam ten cyrk i przedłużona gwarancja tego nie obejmuje :evil:

                                                Komentarz

                                                • loyd
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 2342

                                                  Zamieszczone przez marian_ag
                                                  Wystarczy że w drugim aucie (GOLF MK5) z CAXĄ mam ten cyrk i przedłużona gwarancja tego nie obejmuje
                                                  Możesz to rozwinąć ?

                                                  Komentarz

                                                  • marian_ag
                                                    Classic
                                                    • 2011
                                                    • 26

                                                    Oczywiście że mogę.

                                                    W kwietniu 2010, kupiłem OII FL z CAXĄ z salonu. Wszystko ślicznie, pięknie, silnik (jak na pojemność) rewelacja... Po ok 2-óch tygodniach, wspólnie z rodziną wzięliśmy z tego samego solonu Skody auto używane, 2-letniego Golfa 5 z takim samym jak w OIIFL silnikiem TSI. Przebieg niecałe 60kkm. Golfik był przed końcem gwarancji, więc dokupiliśmy dodatkowy rok, mając nadzieję, że w razie czego będzie można z niej skorzystać.

                                                    W trakcie użytkowania Octavii i Golfa porównywałem charakterystykę pracy obu z nich. Niby wszystko to samo tylko w innych "budach". W VW od kiedy pamiętam był warkot przy rozruchu zimnego silnika, czego nie było w Skodzie. Postanowiłem poszukać w necie "co boli" TSI. Im więcej czytałem, tym bardziej żałowałem wyboru tego motoru. Te tematy chyba większość z Was zna.

                                                    Przejdę do sedna bo zaraz jakiś esej tu wyjdzie...

                                                    W niedługim czasie przed końcem przedłużonej gwarancji tj. sierpień 2011, pojechałem do salonu z którego odkupiełem Golfa, celem naprawy na "przedłużonej gwarancji". Dowiedziałem się iż jest taka możliwość, lecz serwis potrzebuje jakiejś "autoryzacji" (czy czegoś w tym stylu) od ubezpieczyciela dającego tą przedłużoną gw. Była to firma Centrum Autoryzacji Szkód Wagas Sp. z o.o.. Owa ubezpieczalnia odmówiła jednak naprawy twierdząc że "wariator, lub inaczej nastawnik zmiennych faz rorządu, nie jest częścią rozrządu wchodzącą w zakres ubezpieczenia". W zakresie tym znajdowały się przeróżne rzeczy związane z rorządem: wałki, łańcuch, rolki, itp. ale wariatora nie było. Serwis zrobił wycenę naprawy z uwzględnieniem rabatu: 2800zł. Olałem temat do czasu kiedy zacznie mocniej gruchotać przy rozruchu.
                                                    Ten czas już nadszedł... Nie dość że gruchota, to jeszcze wyskoczył błąd i kontrolka silnika. Wariator do Golfa kupiony, przymierzam się do zakupu łańcucha z napinaczem i prowadnicami i będę szukać serwisu gdzie mi to zrobią.

                                                    Nie chcę mieć tych samych problemów ze Skodą po gwarancji, dlatego planuję jeszcze "na czasie" to zrobić.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...